Понеділок, 16.06.2025, 16:20
Вітаю Вас Гість | RSS
У вирію подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Меню сайту
Вхід на сайт
Хмарина тегів
Пошук
Лусни все за 1хв.

Новини

Головна » 2016 » Вересень » 09 » Стаття на методичний сайт
08:17
Стаття на методичний сайт

Солдатова С.М.

Технологія “web-квест”

Нестримний потік інформації та постійний розвиток програмно-технічних засобів створення, збереження, передавання та опрацювання інформації зумовлює зміни, які відбуваються в суспільстві. Не має потреби казати про те, що інформаційно-комунікаційні технології поглиблюються і у галузь освіти. Перед сучасними педагогами постає багато завдань, вимог та умов. Процес навчання повинен бути доступним, виклад матеріалу систематичним, оцінювання диференційованим, проте я хочу зусередити увагу на іншому, а саме, на зацікавленості учнів освітнім процесом.

Що, як не бажання вивчати та пізнавати робить навчання ефективним? Якщо дитині цікаво – вона зверне увагу. Якщо завдання доступно та чітко пояснити – вона спробує його виконати. Якщо організувати їй підтримку та допомогу – не зупинеться, а працюватиме активно та наполегливо до кінця. Якщо надати простір для творчості – можна розкрити її потенціал. Якщо запропонувати виконати завданя з елементами ІКТ можна підняти авторитет навчального предмету, адже ІКТ, на радість чи на сум багатьох педагогів, асоціюється в сучасної молоді з чимось дуже бажаним, привабливим та сучасним. З метою реалізації цих “якщо” вчителі під час проведення уроків використовують комп'ютерні презентації, проводять відеоуроки, користуються засобами мультимедіа, збільшують кількість інтерактивних елементів уроку. Виникнення та використання нових засобів сприяє формуванню нових технологій навчання.

Однією з таких є технологія “web-квест” – техологія, що базується на засадах інтерактивного методу навчання. Учні здійснюють самостійну пошукову роботу, вирішують завдання, яке дає вчитель.

Використання технології “web-квест” дає можливість вчителю виступати у ролі тьютора, а процес розробки та підготовки навчальних “web-квестів” не є складним, а навпаки захопливим.

web-квести як технологія з елементами проектного навчання вперше була представлена Берні Доджем у 1995 році. І дотепер займає провідну позицію як технологія, що надає змогу вчителю організувати роботу на уроці з використанням Інтернету продуктивно та ефективно.

Під час підготовки web-квестів необхідно доьримуватись визначеною структури:

  1. Вступна частина, де вчитель знайомить учнів з метою та критеріями оцінювання майбутньої роботи, ділить клас на групи в залежності від їх можливостей та бажань, пропонує обрати ролі;

  2. Чітке та логічне завдання;

  3. Список безпечних ресурсів, куди учень може звернутися під час пошуку інформації безкоштовно;

  4. Відведення достатньої кількості часу для виконання всіх елементів web-квесту;

  5. Етап оцінювання – коментований та обовязково з урахуванням критерії, оголошених у вступній частині;

  6. Висновки.

Технологія “web-квест” сприяє заохоченню учнів до активної участі у освітньому процесі, адже учень не просто слухає, переписує, читає, він шукає, застосовує, вирішує, впроваджує набуті навички у життя.

Web-квести здебільшого розраховані для групової або кооперативної роботи, проте у своїй практиці я використовую квест-технологію і для роботи з кожним учнем окремо. Розрізняють “web-квести” довготривалі, які можуть проводитиись декілька місяців, або семестр, та короткочасні, які учень може пройти за декілька уроків.

Технологія “web-квест” – не чарівна паличка, однак, на мій погляд, її використання під час проведення уроків допоможе вчителям підвищіти зацікавленість учнів будь-яким навчальним предметом. Скориставшись один раз, ця технологія надовго залишатиметься у арсеналі творчого вчителя, адже користуючись її можливостям легко навчати і цікаво навчатися.

 



 

Переглядів: 354 | Додав: ugl-uvk | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0